mandag 16. september 2013

Markedsføring av Varanger som fugledestinasjon. Frokostmøte 16. september 2013 kl 0800-0900

9 personer møtte opp til frokostmøte mandag 16. september for å høre Biotope v/Tormod Amundsen fortelle om arbeidet med å sette Varanger på "fugle"-verdenskartet. Vi fikk blant annet høre viktigheten av å være aktiv på sosiale kanaler for å skape oppmerksomhet og interesse om Varangers unike fugleliv. Den 14-dagers foredragsturen som Tormod Amundsen og Martin Gardner hadde i England vinteren 2013 har gitt mye positiv reklame for Varanger. En av effektene var at Biotope ble invitert til å holde foredrag om sitt fugletitter-arkitektfirma på Rutland Birdfair i august 2013. 25000 mennesker var på messa. Dermed nådde budskapet ut til enda flere mennesker. Bare England har 6 millioner fugletittere. Nå er Biotope invitert til å holde foredrag og stille med stand på fuglemessa i Cape May, USA den 25.-27. oktober 2013 (www.BirdCapeMay.org). Og en potensiell målgruppe på 18 millioner fugletittere. Næringsforeningen ser selvsagt opptatt av hvordan vi kan serve fugletitterne og hva de etterspør. Etter Biotope sin oppfatning er det et problem at overnattingskapasiteten i høysesongene er for liten. Det etterspørres tilbud både i høykostnads- og lavkostnadssegmentet. Så her er det muligheter for de initiativrike. Ta kontakt med Vardø næringsforening dersom du ruger på en ide du har lyst å realisere.

Biotope har produsert nye brosjyrer for henholdsvis vinter-, vår- og sommersesongen og med eksempler på steder en kan se hvilke fugler. Kjekt å ha for de som tar imot fugletittere.

1 kommentar:

  1. Kjempepositivt. Elin og Tormod har jobbet systematisk med å markedsføre og profilere Varanger som fugledestinasjon. De elsker det de driver med, de er kjempedyktige og kjempepositive og deres kunnskap og engasjement smitter over på alle, både oss lokale og de som kommer langveis fra. Helt fanstastisk.

    SvarSlett